Obligatii dupa infiintarea unui SRL, pe care trebuie sa le iei in considerare, altfel debutul afacerii tale nu va fi favorabil.
Abia ai infiintat un SRL? Atunci trebuie sa iei in considerare mai multe aspecte, cum ar fi:
- Finantarea SRL-ului.
- Calendarul fiscal pentru achitarea taxelor si a impozitelor.
- Inregistrarea in scopuri speciale de TVA (VIES).
- Achizitionarea si fiscalizarea unei case de marcat.
- Achizitionarea Registrului Unic de Control.
- Colaborarea cu un contabil sau o firma de contabilitate.
Vom continua prin a detalia aspectele mentionate mai sus, astfel incat sa ai claritatea necesara si sa te poti organiza in perioada urmatoare.
Finantarea SRL-ului
Finantarea poate sa fie un prim pas dupa infiintarea SRL-ului.
Predictibilitatea si lichidatatea la inceput de drum sunt importante pentru a nu avea blocaje in activitate.
Daca nu ai reusit sa obtii suma necesare de la cei trei FFF (Family, Friends and Fools) atunci urmatoarea oprire este o institutie bancara sau non bancara (un IFN).
De asemenea pentru un plus de lichidiate si cashflow poti folosii diverse servicii de FACTORING.
In lipsa unei finantari din surse proprii, cei tei F sau cu ajutorul unei institutii bancare sau non bancare exista posiblitatea de ati creea singur un blocaj al activitaii.
Un cash-flow sanatos va duce afacerea ta cat mai sus.
Calendarul fiscal pentru achitarea taxelor si a impozitelor
Poate cea mai neplacuta obligatie dupa infiintarea unui SRL este perioada de plata a taxelor si impozitelor.
Cu ajutorul unui contabil sau a unei firme de contabilitate, vei trece peste acest hop.
Totusi, daca nu ai ajuns sa semnezi un contract cu acestia, trebuie sa ai in vedere calendarul fiscal.
Un exemplu ar putea fi trimestrul contabil, in care trebuie depusa declaratia 112, chiar si daca este pe 0, adica nu ai venituri.
Orice intarziere la depunerea declaratiilor fiscale poate duce la avertismente sau la sanctiuni.
Inregistrarea in scopuri speciale de TVA (VIES)
Acest aspect este valabil pentru SRL-urile care vor efectua tranzactii cu alte firme din Uniunea Europeana, conform art 317 din Codul Fiscal.
Situatiile in care este necesara obtinerea acestui cod special de TVA sunt:
- Atunci cand efectuezi achizitii de bunuri cu o valoare care depaseste suma de 10.000 de euro sau echivalentul in lei.
- Atunci cand alegi sa folosesti serviciile unor companii din UE pentru a-ti desfasura activitatea (de exemplu: Google, Facebook).
- Atunci cand furnizezi servicii catre clienti din alte state membre ale Uniunii Europene.
Achizitionarea Registrului Unic de Control
Registrul Unic de Control trebuie sa fie prezent atat la sediul social, cat si la fiecare punct de lucru al SRL-ului.
Scopul Registrului Unic de Control consta in evidentierea tuturor inspectiilor sau controalelor efectuate asupra societatii de catre toate organele specializate de control.
Mai multe despre acesta puteti citii in articolul: Ce este si cum obtinem Registrul Unic de Control?
Colaborarea cu un contabil sau o firma de contabilitate
Una dintre cele mai importante aspecte pentru o bună desfășurare a activității din perspectiva fiscalității și contabilității este colaborarea cu un contabil sau o firmă de contabilitate imediat după înființarea SRL-ului.
Această colaborare este esențială din mai multe motive:
- Asigurarea prelucrării corecte a actelor conform legislației în vigoare.
- Calcularea precisă a taxelor și impozitelor.
- Depunerea la termen a declarațiilor periodice.
- Beneficierea de consultanță fiscală specializată.
- Alte numeroase avantaje.
Accounting Studio oferă servicii complete de contabilitate pentru orice tip de SRL, indiferent de dimensiunea sau domeniul de activitate.
Vă invităm să descoperiți mai multe despre serviciile noastre și echipa noastră.
De asemenea, suntem disponibili în orice moment pentru a vă oferi informațiile necesare pentru a începe într-un mod bun, fără nicio obligație financiară.