Ce trebuie sa contina dosarul de personal al unui angajat

Orice angajator roman, persoana juridica sau fizica, are obligatia de a intocmi un dosar de personal pentru fiecare salariat al sau, de a-l pastra in bune conditii la sediul in care isi desfasoara activitatea si de a-l prezenta organelor de control in cazul in care acestea il solicita.

Pentru indrumare privind intocmirea corecta a dosarelor de personal, dar si pentru orice alte servicii de resurse umane si salarizare, Accounting Studio va sta la dispozitie.

Expertii firmei noastre de contabilitate va vor ajuta sa fiti pregatiti pentru orice control ITM.

Care sunt documentele obligatorii pe care trebuie sa le contina un dosar de personal?

1. Actele necesare angajarii

– copie de pe buletin /pasaport sau dovada de rezidenta;
– avizul medicului de medicina muncii – de retinut este faptul ca un contract individual de munca neinsotit de acest aviz este considerat nul;
– copie a certificatului de nastere;
– copie a certificatului de casatorie (daca este cazul);
– declaratie privind personele aflate in intretinere (daca este cazul) si certificatele de nastere ale acestora;
– declaratie privind functia de baza;
– declaratie privind apartenenta la casa de sanatate;
– CV-ul prezentat pentru angajare;
– extras bancar in care sa se mentioneze IBAN-ul contului in care urmeaza sa fie virat salariul (daca plata se face prin virmanet bancar);

2. Contractul individual de munca, insotit de:

– fisa postului;
– oferta de angajare;
– raportul de evaluare al activitatii;

3. Actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca:

– decizii si acte aditionale care sa justifice orice modificare efectuata in Registrul General Salariatilor, insotite de cererile angajatului care sa justifice aceste modificari (acolo unde este cazul)

Ex: cererea angajatului pentru intreruperea contractului de munca in cazul intrarii in concediului de crestere copil / concediu fara plata, etc.

4. Acte de studii

– cea mai recenta diploma de studii obtinuta si alte eventuale certificate de calificare obtinute;

5. Orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in REVISAL.

Angajatorul trebuie sa tina cont, de asemenea, de faptul ca are obligatia de a-i elibera angajatului, la cererea acestuia, urmatoarele documente:

– copii ale documentelor existente in dosarul personal;

– copii ale paginilor din REVISAL care cuprind inscrierile referitoare la activitatea angajatului

– documente care sa ateste activitatea desfasurata de angajat, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal.

Suntem aici pentru tine si angajatii tai 😄 Alege serviciul de salarizare si resurse umane oferit de expertii nostri contabili si scapi de stres 😎 Preturile sunt accesibile si personalizate in functie de activitatea dvs si numarul de personal. Intra pe pagina de Contact si hai sa ne auzim la un 📞 telefon sau pe 📧 email.